Taip, elektros tinklų ir (arba) nuotekų šalinimo tinklų statybos darbų išlaidos tinkamos finansuoti Sporto rėmimo fondo lėšomis, jei jos būtinos užtikrinti esamo sporto paskirties pastato ar sporto paskirties inžinerinio statinio funkcionavimą.

Nauja statyba kaip statybos rūšis tinkama tik tais atvejais, kai statybos darbai būtų susiję su jau esamos sporto bazės (11 klausimas) plėtra, naujai statomi objektai būtų esamos sporto bazės infrastruktūros dalimi (priklausiniais) ir jie užtikrintų geresnį jos naudojimą.

 

Pavyzdžiai:

Jeigu projektu sporto komplekse planuojama atnaujinti teniso ir futbolo aikšteles, kuriose ne mažiau kaip 3 pastaruosius metus reguliariai vykdomos teniso, futbolo sporto veiklos, bei tame pačiame komplekse norima įrengti naują krepšinio aikštelę, išlaidos būtų tinkamos.

Jeigu pareiškėjas nori šalia sporto salės pastato įrengti krepšinio aikštelę lauke, išlaidos būtų netinkamos.

Nauja infrastruktūra laikytina naujų sporto paskirties pastatų statyba žemės sklype, kuriame tokių pastatų nėra arba naujų sporto paskirties inžinerinių statinių statyba žemės sklype, kuriame tokių statinių nėra, ir šie statiniai nebūtų sporto paskirties pastatų arba sporto paskirties inžinerinių statinių priklausiniai.

Kai esamą sporto bazę planuojama atnaujinti atliekant statybos darbus, paraiškose galima nusimatyti aikštelės dangos ir įrangos, būtinos atnaujinamai sporto bazei funkcionuoti (pavyzdžiui, krepšinio stovai su lankais krepšinio salės remonto darbams, futbolo vartai futbolo aikštės atnaujinimo darbams, tribūnos aikštynui ir pan.) įsigijimą.

Išlaidos nėra tinkamos finansuoti, jei statybos darbų neplanuojate atlikti ir norite įsigyti tik įrangą arba specialią aikštelės dangą, kuriai įrengti statybos darbai nereikalingi.

Ne, nes pagal Kvietimo sąlygų 19 p. finansavimas gali būti skiriamas tik Lietuvos Respublikos teritorijoje esamoms sporto bazėms, t.y. sporto paskirties pastatams ir sporto paskirties inžineriniams statiniams, fizinio aktyvumo / sporto pratyboms, varžyboms ir / ar kitiems sporto renginiams rengti, kuriame per pastaruosius trejus metus (2019–2021 m.) reguliariai vyksta arba vyko pratybos ir (arba) bent kartą per ketvirtį kiekvienais metais vyksta arba vyko varžybos ar kiti sporto renginiai.

Ne, projektavimo paslaugų ir ekspertizės paslaugų išlaidos yra netinkamos finansuoti Sporto rėmimo fondo lėšomis.

Pagal Aprašo 10 p. ir Kvietimo sąlygų 23 p. esamų sporto bazių plėtros, priežiūros ir remonto srities projektų tinkamomis finansuoti gali būti pripažintos tik nuo projekto įgyvendinimo pradžios patirtos išlaidos. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi prasidėti nuo projekto įgyvendinimo sutartyje nurodyto termino (kuris negali būti ankstesnis nei projekto įgyvendinimo sutarties pasirašymo data).

Taip, pareiškėjas privalo turėti teisę disponuoti turtu (žemės sklypu) ir žemės sklypas turi būti tinkamos paskirties (DUK 16 p.) išskyrus šiuos atvejus:

  • kai planuojamas atnaujinti objektas (pvz. lauko sporto aikštelė) nėra plečiamas (atliekamas paprastasis remontas neplečiant statinio ribų į plotį);

kai žemės sklypas yra nesuformuotas. Tokiu atveju taikomas Taisyklių 13 p., kai žemės sklypas nesuformuotas, turi būti gautas Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos sutikimas planuojamai veiklai vykdyti.

Tinkamos paskirties žemės sklypai laikomi tokie, kurie yra skirti sporto paskirties pastatams ir sporto paskirties inžineriniams statiniams. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-37/D1-40 „Dėl žemės naudojimo būdų turinio aprašo patvirtinimo“, žemės sklypai, kurie skirti sporto paskirties pastatams ir sporto paskirties inžineriniams statiniams yra Visuomeninės paskirties teritorijos, komercinės paskirties teritorijos.

Įnašas natūra nėra tinkamas, todėl prie projekto turi būti prisidedama piniginėmis lėšomis. Įranga ir inventorius turėtų būti įsigyjama ne projekto apimtyje.

Ne, tokios išlaidos būtų netinkamos finansuoti Sporto rėmimo fondo lėšomis, nes Kvietimo sąlygose apibrėžta, kad tinkamos finansuoti lėšos yra skirtos sporto paskirties pastatų, o ne atskirų pastato patalpų plėtrai, priežiūrai ir remontui.

Tuo atveju, jei sporto salė registre būtų užregistruota kaip atskiras sporto paskirties objektas, išlaidos galėtų būti finansuojamos Sporto rėmimo fondo lėšomis.

Taip, statiniai turi būti užregistruoti Nekilnojamojo turto registro centriniame duomenų banke (registras).

 

Esamos sporto bazės apibrėžime numatyta, kad statinys turi būti sporto paskirties pastatas arba sporto paskirties inžinerinis statinys, o vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 2 straipsnio 59 punktu, statinio paskirtis, tai viešajame registre nurodytas statinio naudojimo tikslas.

2.1. Vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ sporto paskirties inžineriniai statiniai yra priskiriami kitų inžinerinių statinių grupei, todėl tais atvejais, kai oficialiame registre nurodyta pagrindinė daikto paskirtis kiti inžineriniai statiniai:

2.1.1. laikytina, kad objektas atitinka esamos sporto bazės apibrėžimą (kiek tai susiję su statinio paskirtimi), jei objekto pavadinimas yra sporto aikštynai, naudojami žaidimams atvirame ore (futbolui, krepšiniui, beisbolui, regbiui, vandens sportui ir panašiai), mašinų, dviračių ar arklių lenktynių keliai ir kiti inžineriniai statiniai, kurie nėra pastatai;

2.1.2. laikytina, kad objektas neatitinka esamos sporto bazės apibrėžimo (kiek tai susiję su statinio paskirtimi), jei objekto pavadinimas yra fortai, bunkeriai, šaudyklos, techniniai stebėjimo bokštai, sąvartynai, atsinaujinančių išteklių energiją naudojantys energijos gamybos statiniai (vėjo elektrinės, saulės šviesos energijos elektrinės, saulės šilumos energijos kolektoriai ir kiti), transporterių galerijos, estrados, nuotekų valyklos statiniai ir kiti inžineriniai statiniai, neturintys aiškios funkcinės priklausomybės ar apibrėžto naudojimo, kurie tarnauja pagrindiniam daiktui (tvoros, kiemo aikštelės, lauko tualetai, stoginės, pavėsinės, atraminės sienelės, šachtiniai šuliniai, lieptai, mėšlidės, aplinkos tvarkymo elementai ir panašiai).

 

1 pavyzdys. Registrų centro išraše daikto pavadinimas nurodytas „Kiemo statiniai“, daikto pagrindinė naudojimo paskirtis – „kiti inžineriniai statiniai“. Tokiu atveju projekto objektas neatitinka apibrėžimo, nes kiemo statiniai yra priskiriami kitos paskirties inžineriniams statiniams.

2 pavyzdys. Registrų centro išraše daikto pavadinimas nurodytas „Krepšinio aikštelė“, daikto pagrindinė naudojimo paskirtis – „kiti inžineriniai statiniai“. Tokiu atveju projekto objektas atitinka apibrėžimą, nes yra priskiriama sporto paskirties inžineriniams statiniams.

 

2.2. Taip, atitiks (kiek tai susiję su statinio paskirtimi), nes vadovaujantis Lietuvių kalbos žodynu, hipodromas yra arklių lenktynių aikštė, vieta, o tai yra priskirtina sporto paskirties inžineriniams statiniams.